Formalizacija slovenske mreže art in mestnih kinematografov

Po zelo zanimivem in uspešnem strokovnem srečanju o mreženju in digitalizaciji je prav, da začnemo sami bolj dejavno ravnati: izgovorov, češ da premalo vemo – vsaj teh več ni. Srečanje je dalo dovolj vedenja in informacij, kako se temu streže. Zato objavljam programsko organizacijsko besedilo v obliki e-pisma kolegicam in kolegom iz 6 slovenskih mestnih in art kinematografov s katerimi skupaj prevzemamo začetne aktivnosti za kvalitetno formalizacijo slovenske mreže art in mestnih kinematografov (Marjana Štalekar, Slovenj Gradec, Nina Peče, Kinodvor, Petra Božič, Izola, Peter Groznik, Velenje, Peter Zupanc, Celje, Špela Razingar, Radovljica).

Boštjan Vrhnika Koprivec ; Art Kino Odeon ; Moj kino Radovljica ; Kino Velenje ; Kinodvor ; Kino Slovenj Gradec ; Kino Metropol, DZU Filter
info@go-partner.si;
Prosimo vse, ki ste zainteresirani za formalizacijo, da se na tem spletnem mestu ali neposredno pri navedenih kolegih vključite v debato in prispevate kolikor le lahko s svojimi izkušnjami, predlogi in komentarji.

Spoštovani kolegi,

najprej hvala, ker ste sprejeli, da se dejavno s tem ukvarjate. Imam nekaj predlogov:

1. Razmislimo o naši različnosti in identiteti, ki iz tega izhaja: morda bi se imenovali Z – MAKS , Združeni – Mestni in art kinematografi Slovenije. Ko izgovoriš kratico si ne polomiš jezika, obenem pa lahko le kot združeni dosegamo MAKS – imalne učinke. Špelo bi prosili, da pogleda dokumente Združenja Kulturnih domov, vsi skupaj pa – predlagam – pretehtajmo ali je “združenje” kot organizacijska oblika za naše potrebe optimalna forma. Alternativni predlogi naj pridejo TAKOJ, da ne bi Špela “delala v prazno, če kdo utemeljeno misli, da bi morali izbrati kaj drugega.

2. Zakaj se želimo “formalizirati”:

a) ker želimo izenačiti svojo pozicijo s pozicijami vseh drugih, ki so v poslovnem krogu in so po vrsti vsi formalizirani;
b) ker je za zagotavljanje uresničevanja naših dolgoročnih ciljev predvsem potrebno promovirati pomen našega delovanja za obstoj in razvoj pomembnega dela naše nacionalne kulture v času tehnoloških in drugih sprememb. S tem se lahko dovolj uspešno ukvarjamo le če nastopamo združeni in enotni tam, kjer je to najbolj potrebno. Enotnost želimo dosegati s konsenzom.
c) ker želimo ohranjati in razvijati različnost vsakega posameznega člana naše skupnosti ob hkratnem iskanju enotne platforme: izhodišče za to platformo pa je, da želimo v vsej državi razvijati filmsko in kino večkulturnost s ciljem, da ogovorimo na potrebe vseh potencialnih ciljnih občinstev. Elementi platforme o katerih bi se morda lahko vsi strinjali so: programska uravnoteženost, promocija kvalitetnih filmov nacionalne in vseh svetovnih kinematografij ter vzgajanje za več kulturnost kina in film kot umetnost in kvalitetno zabavo.
d) ker želimo več produktivne komunikacije: med seboj, z državo in drugimi predstavniki javnega interesa, s predstavniki drugih oblik in sestavnih delov kino kulture v pretežno zasebnem sektorju (distribucija, komercialni pol reproduktivne kinematografije), z dobavitelji tehnične infrastrukture, predvsem sodobnih tehnologij, z mednarodnimi mrežami kino prikazovalcev…
e) ker želimo združeni poiskati tiste oblike marketinškega, programskega in drugega delovanja in sodelovanja, ki povečujejo možnosti povečanja lastnega prihodka vsakega posameznega člana, ki bo tako močnejši v svoji lokalni skupnosti, vsi skupaj pa nasproti drugim sogovornikom v poslovnem krogu.
f) ker želimo pospešiti nastanek nacionalnega projekta digitalizacije kinematografov in obenem filmsko kulturo razvijati že v času njegovega nastajanja. Eden pomembnih ciljev Združenja je: spodbujati obnovo redne kinematografske dejavnosti z analogno tehnično infrastrukturo povsod, kjer obstaja prepoznaven zadosten interes lokalnega okolja kot izhodišče, da se v nacionalni projekt/ model digitalizacije kinematografov vključi najvišje možno število lokalnih okolij.
g) …. ker želimo sami kot združeni sodelovati pri odkrivanju javnih finančnih virov, ki bi lahko pripomogli k našemu uspešnemu tehnološkemu in programskemu razvoju (prosim, predlagajte še drugo in ocenite že predlagano)

3. Finančna, prostorska, kadrovska infrastruktura Združenja:

Predlagam, da razmislimo, kolikšna bi bila primerna in za vse člane sprejemljiva mesečna “članarina” in kakšen bi bil ta lastni delež v strukturi sredstev, ki bi zadostovala za pokritje zagonskih stroškov…Premislimo, kaj bi lahko pomenila debata glede prostora in pripadajoče infrastrukture s predstavniki Filmskega sklada, koliko lahko na naš lastni delež primakne Ministrstvo za kulturo in kaj moramo mi za to storiti. Menim, da bi morali stremeti k temu, da angažiramo strokovnjaka z izkušnjami , ki bi nas primerno povezovall in skrbel za pretok informacij med nami in za naše komunikacije v poslovnem krogu.

4. Menim, da bi morda morali razmišljati tudi o oblikovanju manjših mrež znotraj Združenja, deloma po regionalnem načelu, deloma glede na programsko zasnovo:

a) regionalno delovanje : izhodišče je, da si ljudje, ki jih kino zanima in se zavedajo njegovega pomena (kot zgoraj predlagana platforma) in so fizično v krogu od 30 do 50 kilometrov lahko vsakodnevno pomagajo, da ne govorimo o skupni promociji in moči posamezne regije ko gre za pomembne poslovne dogodke, racionalizacije vseh vrst…skupnega nastopanja do sredstev iz naslova javnega – tako evropskega kot državnega – interesa;
b) člani, ki delujejo v večjih mestnih okoljih (Kinodvor, Metropol) ali pa že v manjših okoljih lahko svoj profil zastavijo smeleje v prid kvalitetnega in že kar tudi art ali umetniškega filma (Odeon – zaledje v celotni južni Primorski + bližnji festival Kino Otok) predvsem pa so le kino kot tak so v drugi poziciji kot člani, kjer je kino en del kulturne ponudbe sredi mnoštva drugih…te razlike gre brezmejno spoštovati in skrbeti, da se ohranjajo in razvijajo…

Evo toliko zmorem za začetek…

Predlagam, da kolikor je le mogoče samo debato o formalizaciji prenesemo na http://www.kinomreza.wordpress.com in to promoviramo…Predlagam tudi, da – če se vsi strinjate in če je za to tudi gospod Aleš Uhan – da nam on pri tem pomaga.
Predlagam tudi, da kolikor je le mogoče formalizacijo pripravljamo kot e-konferenca in da potujemo le kolikor je najbolj nujno…

Spoštovane dame in gospodje, veselim se sodelovanja z vami in

vse lepo pozdravljam,

Marjan Geohelli, program & marketing, Kino Cankarjev dom Vrhnika

040 357 318

p.s. in ne pozabimo: z nami so tudi kolegi iz sveta, gostje seminarja gospe Maeve Cook, Marketa Colin Hudouskova, Sylvie da Rocha, gospodje Miroslav Sochor, Brede Hovland in Rune Denstad Langlo…za te dragocene kontakte in sploh za vse še enkrat hvala ekipi Kinodvora in kolegu Alešu…in vsem, ki so seminar še omogočili pa tega morda poimensko (kot osebe ali formalne združbe-financerji, MzK?, Mesto Ljubljana?) (še) ne vemo…

1 komentar

Filed under Pobude, Skupost, Srečanja

One response to “Formalizacija slovenske mreže art in mestnih kinematografov

  1. Srečanje “Mreže in digitalizacija art kinematografov” so omogočili, t.j. finančno podprli Javni zavod Kinodvor, Europa Cinemas in Filmski sklad RS.

    Tako, zdaj pa vemo.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s